برای طراحی اپلیکیشن در مشهد گسترشی بازی هیچ وقت عمل سادگی نبوده میباشد؛ ولی پلتفرمهایی مثل یونیتی تولید هر نوع بازی ازجمله بازیهای دوبعدی تا شوترهای نخستینفرد سهبعدی با جزئیات بدون نقص را میسر ساختهاند. یونیتی برای توسعه و گسترشدهندگان کوچک بدونپول میباشد و منبع عظیمی از خودآموزها برای یادگیری این نرم افزار در دسترس میباشند.
ولی برای ایجاد یک بازی توسعه یافته فقط یادگیری یونیتی کفاف نمیدهد. هستهی مهم یک بازی کدی میباشد که خلق و خوی آن را انتخاب مینماید. تشخیص لهجه نرم افزارنویسی مطلوب برای گسترشی یک بازی فعالیت دشواری میباشد ولی با وجود یونیتی سهلخیس می گردد.
۱. سیشارپ، شایسته ترین گزینش
برای کسانی که بهطراوت فعالیت با یونیتی را ابتدا کردهاند یا این که عده ای که از پیشین با اپلیکیشننویسی شیءگرا آشنا گردیدهاند، سیشارپ شایسته ترین گویش نرمافزارنویسی برای عمل با این موتور بازیساز میباشد. درواقع سی شارپ فقط زبانی میباشد که برای این پلتفرم، بها یادگیری را داراست.
یونیتی از Mono استعمال مینماید که پیادهسازی در میان پلتفرمی از قابورک مایکروسافت NET. میباشد. #C لهجه اساسی NET. میباشد و مجموع کتابخانههای یونیتی با کد سیشارپ تشکیل شدهاند. پس سوای اغراق میقدرت سیشارپ را لهجه یونیتی دانست. یونیتی به وضوح اعلام نموده است که #C صرفا گویش متناسب با موتور آن میباشد.
این خبر نیکی میباشد چون سیشارپ یک لهجه قوی بوده و یادگیری آن هم راحت میباشد. یونیتی فقط یکیاز عارضه ها خوب برای یادگیری سی شارپ میباشد و حتی در حالتی که جدیدعمل باشید، فعالیت با آن برایتان راحت خواهد بود. بسطی بازی، ساختار یادگیری را مشخص و معلوم مینماید و هدف ها پروژهمحور فهم و شعور بهتری از سوژههای نو خواهند بخشید.
با معرفی C# job system و ECS (یک معماری برای سهولت ایجاد کد ماشین)، انعطاف یونیتی روزبهروز ارتقا خواهد یافت و کامپایلر نو Burst هم سریعخیس از مدام اجرا میگردد.
سی شارپ
۲. جایگزین بعدی: جاوا اسکریپت
یونیتی با امکان UnityScript از جاوا اسکریپت هم پشتیبانی مینماید. از برهه زمانی تکثیر یونیتی، جاوا اسکریپت، پا به پای #C با این برنامه پیش رفته میباشد. مرجع اسکریپتنویسی یونیتی دارنده کدهای مثال به هر دو لهجه #C و جاوا اسکریپت میباشد. با وجود تفاوتهای ساختاری، این امکان برای توسعه و گسترشدهندگان با سابقهی جاوا اسکریپت موثر میباشد؛ ولی یک اختلال وجود داراست.
نوشته ی علمیهای دارای ربط:
پایتون، زبانی که اپلیکیشن نویسی کامپیوتر را کلیهگیر کرد
انتها اپلیکیشننویسی شیگرا مجاورت میباشد
با اینکه UnityScript به ظاهر شبیه جاوا اسکریپت میباشد ولی در فعالیت اینطور وجود ندارد. یونیتی اسکریپت دارنده یک گروه کلاس میباشد که جاوا اسکریپت از داشتن آن محروم میباشد. از طرفی، امکانهای جاوا اسکریپت مثل تعریف و تمجیدهای متغیری متفاوت و نقطهویرگول (سمی کالن ؛) ازروی اختیار در یونیتی اسکریپت وجود ندارند.
جستجوی راهنمای جاوا اسکریپت در پروژههای یونیتی مدام سبب سرگردان شدن کاربرها شدهاست و بعضی وقت ها بهمکان یونیتی اسکریپت از دستورهای جاوا اسکریپت به کار گیری کردهاند. نتیجه ها برای طراحی سایت و توسعه و گسترشی بازی غیر قابل درک میباشند و گسترشدهندگان جاوا اسکریپت درباره ی این تفاوتها در گیر اختلاف گردیدهاند. یونیتی تا قبل از این از حذف پشتیبانی UnityScript خبر داده بود و اکنون یک مهلت برای حذف آن انتخاب نموده است.
برای طراحی اپلیکیشن در مشهد گسترشی بازی هیچ وقت عمل سادگی نبوده میباشد؛ ولی پلتفرمهایی مثل یونیتی تولید هر نوع بازی ازجمله بازیهای دوبعدی تا شوترهای نخستینفرد سهبعدی با جزئیات بدون نقص را میسر ساختهاند. یونیتی برای توسعه و گسترشدهندگان کوچک بدونپول میباشد و منبع عظیمی از خودآموزها برای یادگیری این نرم افزار در دسترس میباشند.
ولی برای ایجاد یک بازی توسعه یافته فقط یادگیری یونیتی کفاف نمیدهد. هستهی مهم یک بازی کدی میباشد که خلق و خوی آن را انتخاب مینماید. تشخیص لهجه نرم افزارنویسی مطلوب برای گسترشی یک بازی فعالیت دشواری میباشد ولی با وجود یونیتی سهلخیس می گردد.
۱. سیشارپ، شایسته ترین گزینش
برای کسانی که بهطراوت فعالیت با یونیتی را ابتدا کردهاند یا این که عده ای که از پیشین با اپلیکیشننویسی شیءگرا آشنا گردیدهاند، سیشارپ شایسته ترین گویش نرمافزارنویسی برای عمل با این موتور بازیساز میباشد. درواقع سی شارپ فقط زبانی میباشد که برای این پلتفرم، بها یادگیری را داراست.
یونیتی از Mono استعمال مینماید که پیادهسازی در میان پلتفرمی از قابورک مایکروسافت NET. میباشد. #C لهجه اساسی NET. میباشد و مجموع کتابخانههای یونیتی با کد سیشارپ تشکیل شدهاند. پس سوای اغراق میقدرت سیشارپ را لهجه یونیتی دانست. یونیتی به وضوح اعلام نموده است که #C صرفا گویش متناسب با موتور آن میباشد.
این خبر نیکی میباشد چون سیشارپ یک لهجه قوی بوده و یادگیری آن هم راحت میباشد. یونیتی فقط یکیاز عارضه ها خوب برای یادگیری سی شارپ میباشد و حتی در حالتی که جدیدعمل باشید، فعالیت با آن برایتان راحت خواهد بود. بسطی بازی، ساختار یادگیری را مشخص و معلوم مینماید و هدف ها پروژهمحور فهم و شعور بهتری از سوژههای نو خواهند بخشید.
با معرفی C# job system و ECS (یک معماری برای سهولت ایجاد کد ماشین)، انعطاف یونیتی روزبهروز ارتقا خواهد یافت و کامپایلر نو Burst هم سریعخیس از مدام اجرا میگردد.
سی شارپ
۲. جایگزین بعدی: جاوا اسکریپت
یونیتی با امکان UnityScript از جاوا اسکریپت هم پشتیبانی مینماید. از برهه زمانی تکثیر یونیتی، جاوا اسکریپت، پا به پای #C با این برنامه پیش رفته میباشد. مرجع اسکریپتنویسی یونیتی دارنده کدهای مثال به هر دو لهجه #C و جاوا اسکریپت میباشد. با وجود تفاوتهای ساختاری، این امکان برای توسعه و گسترشدهندگان با سابقهی جاوا اسکریپت موثر میباشد؛ ولی یک اختلال وجود داراست.
نوشته ی علمیهای دارای ربط:
پایتون، زبانی که اپلیکیشن نویسی کامپیوتر را کلیهگیر کرد
انتها اپلیکیشننویسی شیگرا مجاورت میباشد
با اینکه UnityScript به ظاهر شبیه جاوا اسکریپت میباشد ولی در فعالیت اینطور وجود ندارد. یونیتی اسکریپت دارنده یک گروه کلاس میباشد که جاوا اسکریپت از داشتن آن محروم میباشد. از طرفی، امکانهای جاوا اسکریپت مثل تعریف و تمجیدهای متغیری متفاوت و نقطهویرگول (سمی کالن ؛) ازروی اختیار در یونیتی اسکریپت وجود ندارند.
جستجوی راهنمای جاوا اسکریپت در پروژههای یونیتی مدام سبب سرگردان شدن کاربرها شدهاست و بعضی وقت ها بهمکان یونیتی اسکریپت از دستورهای جاوا اسکریپت به کار گیری کردهاند. نتیجه ها برای طراحی سایت و توسعه و گسترشی بازی غیر قابل درک میباشند و گسترشدهندگان جاوا اسکریپت درباره ی این تفاوتها در گیر اختلاف گردیدهاند. یونیتی تا قبل از این از حذف پشتیبانی UnityScript خبر داده بود و اکنون یک مهلت برای حذف آن انتخاب نموده است.