loading...

بهترین مقالات طراحی اپ موبایل

بازدید : 0
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:03

«React-Native»، یک کادر‌ورک هیبریدی گوشی (Hybrid Mobile Framework) میباشد که قابلیت و امکان ایجاد کرد اپ‌های متفاوت، با به کارگیری از جاوااسکریپت (JavaScript) را مهیا می‌نماید. اگرچه در‌این کادر‌ورک، برخلاف دیگر فناوری‌های هیبریدی موبایل، شما یک «اینترنت نرم افزار - Web App» نخواهید تشکیل داد؛ ولی طراحی اپلیکیشن در مشهد درنهایت، به یک نرم افزار مجموع و کمال دست خواهید یافت که کدهای جاوااسکریپت آن بر روی یک نرم افزار کامپایل می شود. نکته دیدنی این میباشد که نوع این نرم افزار، از نرم افزار‌های سیستم iOS، ساخته‌گردیده با گویش Objective-C و نرم افزار‌های اندروید، ساخته‌گردیده با گویش جاوا غیرقابل تشخیص خواهد بود. این بدان معنا میباشد که «React-Native»، مزیت‌های نرم افزار‌های مستقر «Native Apps» و نرم افزار‌های هیبریدی (Hybrid Apps) را سوای وجود هیچ‌یک از نقطه‌ضعف‌های آنان ارائه می‌نماید.

فهرست مطالب این نوشته
روند اپلیکیشن‌نویسی با Swift
پروسه اپ‌نویسی با React-Native
مقایسه تلاش اپ
گردآوری‌بندی
مقصود از ارائه این نوشته ی علمی، پژوهش درستی قابلیت و امکان‌های معرفی‌گردیده برای این کادر‌ورک میباشد. چهت نیل بدین مقصود، اپلیکیشنی را در قاب‌ورک‌های «Swift» و «React-Native» خوا‌هیم ایجاد کرد. این نرم افزار بایستی به اندازه‌ای معمولی باشد که بتوان عمل با هر دو کادر‌ورک را به اندازه مطلوب خاطر گرفت و تشکیل داد نرم افزار‌ها را به‌موقع به پایان رساند. در عین اکنون، قابلیت و امکان‌های نرم افزار بایستی به اندازه‌ای بغرنج باشد که بتوان سعی پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و ترازو به کار گیری از مموری را باهم مقایسه کرد.

اپلیکیشنی که قصد ایجاد کرد آن را داریم، دارنده چهار زبانه میباشد. اسم زبانه اولیه، «Profile» خواهد بود و اذن ورود استفاده کننده به رخ‌بوک را می دهد تا بتواند تصویر پروفایل مخاطب، اسم و پست الکترونیک اورا اخذ کرده و آن ها در شیت به اکران درآورد. اسم زبانه دوم، «To Do List» خواهد بود و با به کار گیری از NSUserDefaults (مموری داخلی آیفون)، یک فهرست بی آلایش از اعمال شغل های روزمره را مهیا می‌نماید. درین زبانه، توابع مرتبط با افزودن مورد و حذف مورد نیز وجود خواهند داشت. اسم زبانه سوم، «Page Viewer» خواهد بود و مشتمل بر یک در دست گرفتن‌کننده اکران ورقه (Page View Controller) می گردد. در اختیار گرفتن‌کننده شیت‌اکران، سه ورقه‌اکران خواهد داشت که مخاطب میتواند آنان را ردوبدل نماید (کاغذ‌اکران‌های سبز، قرمز رنگ و آبی رنگ). اسم زبانه انتها، «Maps» خواهد بود که دربرگیرنده نصیب اکران نقشه می شود. این نصیب، بر روی وضعیت فعلی استفاده کننده زوم کرده و محل قرارگیری مخاطب ر با یک نقطه آبی رنگ معلوم می‌نماید.

روند نرم‌افزار‌نویسی با Swift
قسمت اولیه، رسیدگی iOS و Swift میباشد. یادگیری این گویش، نسبتاًً آسوده و شبیه با اکثری از لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی دیگر، مانند جاوا و ++C میباشد. برای اپلیکیشن‌نویسی با Swift، نیاز به یادگیری قاب‌ورک منحصربه‌فرد Cocoa Touch دارید. یادگیری این کادر‌ورک، یه خرده مشقت بار‌خیس از Swift خواهد بود. گوشه و کنار پیشرفت قابل انعطاف‌افزاری یا این که ویرایشگر کد اپل (Xcode)، بسیار توسعه یافته و کاربرپسند میباشد. شما می توانید بر روی قسمتی که «Storyboard» اسم دارااست کلیک کرده و پیکربندی شیت‌اکران‌های اپ را با اعتنا به ترتیب مد حیث خویش تهیه فرمایید. این فعالیت، با قرار دادن یک نشانه گر بر روی شیت‌اکران در محل آغاز اپلیکیشن اعمال میگردد.


فیلم فراگیری اپلیکیشن نویسی سوئیفت – نرم‌افزار نویسی iOS با Swift در فرادرس
کلیک فرمایید
در زبانه نخستین (Profile)، می‌اقتدار اکران تصویر، برچسب اسم و برچسب پست الکترونیک را با به کارگیری از قابلیت و امکان کشیدن و آزادکردن (Drag and Drop)، در هر محل دلخواهی قرار دهید. آن گاه، مورد ها ذکرشده را در کد اپ قرار داده و بوسیله ساخت یک متغیر تازه، در بین آنها رابطه برقرار فرمائید. در مرحله آن گاه، زمانی‌که مخاطب به رخ‌بوک وارد شد، می بایست نرم افزار‌نویسی و پیکربندی اسم متغیرها را با اعتنا به مقادیر رخ‌بوک تهیه کرد. ممکن میباشد یادگیری و عادت به کدنویسی Swift/iOS، چیزی حدود سه هفته برای شما مجال پیروز شود.

شما میتوانید، کدهای Swift مرتبط با اپ اشاره‌ گردیده را از «لینک و پیوند کدهای اپلیکیشن» اخذ فرمائید. پیرو، تصاویر مرتبط با دور و اطراف آخری نرم‌افزار گفته شده میباشد.

روند نرم افزار‌نویسی با React-Native
قسمت دوم، نظارت React-Native میباشد. برای شغل با این کادر‌ورک، نیاز به یادگیری گویش جاوااسکریپت دارید. یادگیری این لهجه نسبت به Swift پاره ای دشوار‌خیس میباشد البته سخت وجود ندارد. ممکن میباشد در اولِ یادگیری، در گیر سردرگمی ناشی از زیاد بودن مطالب گردید. با این درحال حاضر، در صورتی‌که عالی بر روی مطالب تمرکز نمائید و آنها را به خیر فرا بگیرید، می توانید بعداز یک هفته استارت به کدنویسی نمایید.


فیلم فراگیری اپلیکیشن نویسی اپل واچ Apple Watch با گویش سوئیفت SWIFT در فرادرس
کلیک نمایید
یک کدام از مزایای React-Native این میباشد که برخلاف iOS، مجموع کدها بدیهی و معین می باشند و شما میدانید که هر خط از کد، چه کاری ایفا می دهند. در iOS، شما مجبورید به مراد اکران صحیح صفحه های در کاغذ‌اکران‌های مختلف، پیکربندی توییک (Tweaking) را برای هر ورقه جاری ساختن دهید. در React-Native برخلاف iOS، مجموع پیکربندی توییک برای شما از گذشته انجام یافته میباشد. برای نظارت این مورد، میتوانید نرم افزار خویش را در یک سری تلفن همراه آیفون با برگه‌اکران‌های متعدد آزمون نمائید. ازآنجایی‌که React-Native از طرح‌بندی «Flexbox» به کار گیری می‌نمایند، این کادر‌ورک با اندازه کاغذ‌نمایشی که نرم‌افزار در آن آرم داده گردد، سازش دارااست؛ به‌این نوع پیاده سازی، پیاده سازی برخورد گرا (responsive design) می گویند.

شما می توانید، کدهای React-Native مرتبط با نرم افزار اشاره‌ گردیده را از «پیوند کدهای نرم‌افزار» اخذ نمایید. پیرو تصاویر مرتبط با اطراف پایانی اپلیکیشن اورده شده میباشد.

بازدید : 2
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 11:46

۷–ارتقاء پرداخت موبایلی و کیف پول دیجیتال امروزه پرداخت های الکترونیکی و اینترنتی کاربرد بسیار متعددی دارا‌هستند. طراحی اپلیکیشن در مشهد خریدهای آنلاین روز آپدیت در هم اکنون ارتقاء میباشد این به خیال امنیت و سرعت و سادگی آنها میباشد. اما مشاجره امنیت مدام اساسی میباشد و بایستی به آن اعتنا داشت. ۸–لود سریع خیس صفحه های با استعمال از تکنولوژی AMP تکنولوژی تازه دیگری که با همیاری گوگل و توئیتر خلاقیت شد‌ه‌است، (Accelerated Mobile Pages) اسم داراست که به خواسته سرعت دهی به صفحه های تلفن همراه ابتکار شد‌ه‌است. با به کار گیری از این تکنولوژی صفحه ها گوشی بسیار سریع بار گذاری می گردند.

۹–حق تقدم فراتر نرم افزار های هیبریدی

نرم افزار های هیبریدی دارنده سرعت لود بسیار بالایی میباشند و از نرم افزار های مستقر سریع خیس لود میگردند و بسط ی آن‌ها نیز سهل خیس میباشد. ضمن این، این نوع نرم افزار ها دارنده تجربیات ی کاربری بسیار نیکی می باشند و ترافیک بسیار خیر را به تصویب رسانیده اند. کارکرد آفلاین این نرم افزار ها نیز سعی بسیار نیکی داراست.

۱۰–ارتقاء نرم افزار های توصیه گیری

نوع دیگری از نرم افزار ها که امروزه توسعه متعددی کرده اند، نرم افزار های سفارشی میباشند که در واقع درخواست شالوده میباشند. از مثال های این نرم افزار ها می شود به گونه های نرم افزار های درخواست آژانس، درخواست طعام، درخواست شستشوی جامه و … اشاره نمود که فعالیت عموم را بسیار شل کرده اند. به راحتی می اقتدار با استعمال از این نرم افزار ها در منزل طعام سفراش بخشید، ماشین کرایه ای توصیه بخشید و … . رده نرم افزار های توصیه گیری در برنامه استور نیز بسیار عالی میباشد.

۱۱–طراحی چت ‌بات(chatbots) برای تولید تجارب کاربری خوب

دگرگونی دیگر در دنیای پیاده سازی نرم افزار ها، فناوری چت‌ بات میباشد. این تکنولوژی سبب عالی شدن تجارب ی کاربری و بسط و بهبود دستیابی و امور میشود. چت بات فناوری ای میباشد که با به کارگیری از آن پاسخگویی به سوال های یوزرها بسیار شل گردیده است. چت بات در دنیای نرم افزار ها کاربرد بسیار متعددی داراست و امور با آن بسیار شل گردیده است.

بات ها، قابلیت و امکان های فراوانی دارا‌هستند و میتوانند مکان نرم افزار های مدرن را بگیرند؛ برای مثال امروزه یک بات به تنهایی می‌تواند همه سوال ها یوزرها در ارتباط با داده ها هواشناسی را جواب دهد. چت بات قادر است بخش اعظمی از امور را همچون یک دستیار ایفا دهد.

۱۲–بار گذاری به شیوه Lazy Loading

Lazy Loading نیز تکنولوژی دیگری میباشد که دنیای پیاده سازی نرم افزار را در گیر دگرگونی نموده است. با به کارگیری از فناوری Lazy Loading سرعت لود تصاویر در نرم افزار ها ارتقا یافته میباشد.

بازدید : 0
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 12:58

در صورتیکه بخواهیم به طور سریع دلایلی از محبوبیت ری‌اکت را ذکر کنیم میتوانیم به طور ذیل آنها را لیست نماییم: عمل کردن با API DOM معمولا مشقت بار میباشد. ری‌اکت به بسط‌دهندگان با توسعه و گسترش یک مرورگر یا این که DOM مجازی این امداد را می‌نماید که بتوانند در محیطی دوست‌داشتنی‌خیس و بی آلایش‌خیس با DOM رابطه برقرار نمایند. طراحی اپلیکیشن در مشهد از آن‌جایی که ری‌اکت تعلق‌های یه خرده داراست بدین ترتیب فعالیت کردن و یادگیری آن معمولی‌خیس میباشد. شما صرفا به جاوااسکریپت نیاز دارید و با آن میتوانید APIهای ری‌اکت را حافظه گرفته و به کار گیری فرمائید.
یادگیری ری‌اکت به شما این امکان را نیز می دهد که روی نرم افزار‌های آندروید و آی‌وی‌اس نیز فعالیت فرمایید. ری‌اکت نیتیو به شما اذن می دهد تا بتوانید با به کارگیری از توان ری‌اکت، نرم افزار‌های محلی را پیشرفت دهید.
مجموعه ری‌اکت در فیسبوک آحاد بهبود‌ها و خصوصیت‌های جدیدی که قرار میباشد در ری‌اکت معرفی گردد را به نیکی روی خویش Facebook آزمایش می‌نمایند. این عمل منجر میشود که پشت گرمی بیشتری نسبت به بروزرسانی‌ها و مواقعی از این قبیل استحصال کنیم. به همین دلایل نیز میباشد که ما باگ کمتری را در ورژن‌های جدیدی که برای ری‌اکت منتشر می‌گردد می بینیم.
از همگی مهمتر ری‌اکت به گسترش‌دهندگان این قابلیت و امکان را می دهد که رابط کاربری و حالت رابط کاربری‌شان را به طور مصرح و سرراست تولید نمایند. بدین ترتیب پیشرفت‌دهندگان نیازی ندارند که شغل های مازاد را بکنند، فقط به سراغ رابط کاربری رفته و از آن تحت عنوان مرحله انتها خاطر می‌نمایند.
یکی‌از مهم ترین مزیت‌های ری‌اکت Virtual DOM میباشد که عملکرد میگردد پیرو مقاله در مورد آن یک نمونه حل کنیم.

تعریف و تمجید قانونی ری‌اکت از این تکنولوژی، یک کتابخانه جاوااسکریپتی برای ساخت رابط‌های کاربری میباشد. درین تعریف‌و‌تمجید دو نصیب وجود دارااست که دانستن آنان اساسی میباشد:

ری‌اکت یک کتابخانه جاوااسکریپتی میباشد. به این ترتیب یک فریمورک وجود ندارد. ری‌اکت یک راهکار جامع برای حل مجموع خطاها را به ما نمی‌دهد و در مراحل توسعه و گسترش ما نیاز پیدا خوا‌هیم کرد که از سایر کتابخانه‌ها نیز استعمال کنیم. کاری که ری‌اکت اعمال می دهد، در تمجید معلوم گردیده‌است: ساخت رابط‌های کاربری. یک رابط کاربری مشمول کل چیزهایی می گردد که ما در قسمت فرانت‌اند تارنما قرار میدهیم. رابط‌های کاربری همگی جا میباشند. از یک دکمه بی آلایش روی مایکرویو منزل‌تان تا داشبورد مرتبط با راکت‌های فضایی. درصورتی که دستگاهی که روی آن شغل می کنید کار کشته به فهم جاوااسکریپت میباشد براین اساس قادر است ری‌اکت را برای ساخت و ساز رابط کاربری نیز شعور نماید.
از آن‌جایی که مرورگرهای اینترنت جاوااسکریپت را فهم می‌نمایند، پس ما قابلیت و امکان ساخت‌و‌ساز رابط کاربری با به کار گیری از ری‌اکت را داریم. به خاطر داشته باشید که ما با به کارگیری از ری‌اکت یک سایت را (تشریح یا این که تعریف) می کنیم، به این ترتیب ما به ری‌اکت فقط چیزهایی که میخواهیم را میگوییم. این مورد بسیار مختلف از حالتی میباشد که شما چیزی را تولید فرمایید، چون شما بیشتر مواقع فقط از چند API فراهم سود می گیرید.

ری‌اکت سه معنی پیاده سازی را در خویش دارااست که بخشی از آن منجر محبوبیت‌ش گردیده است:

به کار گیری از کامپوننت‌هایی با قابلیت و امکان به کارگیری دوباره، موقعیت پذیر و خوانایی
در ری‌اکت، ما رابط‌های کاربری را با به کارگیری از کامپوننت‌ها تعریف و تمجید میکنیم. خواهیم توانست به کامپوننت‌ها مانند توابع بی آلایش‌ای نگاه کنیم. ما این توابع را با ورودی‌های مرتبط با خویش فراخوانی میکنیم و در غایت فیض گزینه نظرمان را اخذ میکنیم. در‌این‌حالت‌ خواهیم توانست هر تعداد توشه که می خواهیم توابع را فراخوانی کنیم و از روش توابع جان دار، توابع بزرگتری را تولید کنیم.
کامپوننت‌ها نیز دقیقا به همین طرز می‌باشند؛ ورودی‌های کامپوننت‌ها را مختصات و موقعیت می‌نامیم، و یک کامپوننت خروجی یک بخش از رابط کاربری محسوب می‌شود. میتوانیم یک کامپوننت را در رابط‌های کاربری متعدد بارها و بارها به کار گیری کنیم. همینطور کامپوننت‌ها میتوانند مشمول کامپوننت‌های دیگری باشند.
با این حالا برخلاف توابع خالص، یک کامپوننت ری‌اکت ممکن میباشد یک حالت محرمانه داشته باشد و داده‌هایی که ممکن میباشد در زمان مجال تغییر‌و تحول نماید را در خویش نگه دارااست.

بازدید : 4
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 12:03

مقایسه ری اکت نیتیو (React Native) با فلاتر (Flutter) 1. گویش اپ‌نویسی فلاتر و ری اکت نیتیو، طراحی اپلیکیشن در مشهد هر کدام گویش اپلیکیشن‌نویسی خاص خودشان را دارا هستند. پس بسط‌دهندگان نرم افزار‌ برای عمل با هر کدام از آنان صرفا ما یحتاج میباشد بر یک گویش نرم افزار‌نویسی احاطه داشته باشند. این خصوصیت گرانقدر‌ترین مزیت Flutter و React Native محسوب میشود و شغل با آن ها را بسیار شل نموده است.

– گویش اپ‌نویسی React Native
React Native از لهجه اپلیکیشن‌نویسی جاوا اسکریپت برای بسط نرم افزار‌های کراس‌ پلتفرم به کار گیری می‌نماید. جاوا اسکریپت اکنون یک کدام از پرطرفدارترین لهجه‌های اپ‌نویسی میباشد و معمولا با ری‌اکت و دیگر چارچوب‌های جاوا اسکریپت به کار گیری می‌گردد. جاوا اسکریپت جزء لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی dynamically typed میباشد و نیاز به گزینش نوع متغیر ندارد.

– گویش نرم‌افزار‌نویسی Flutter
فلاتر از لهجه اپ‌نویسی دارت به کارگیری می‌نماید. این گویش در سال 2011 بوسیله کمپانی گوگل ساخت شد. البته نرم‌افزار‌نویس‌ها به تدریج از آن به کار گیری می‌نمایند. شغل کردن با دارت برای بسط‌دهندگان جاوا یا این که جاوا اسکریپت، راحت میباشد به دلیل آن که دارت بیشتر از مفاهیم شیء گرایی نگهبانی می‌نماید.

2. معماری فنی
پیش از اینکه چارچوبی برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های کراس ‌پلتفرم گزینش فرمایید، قطعا از نظر فنی آن را رسیدگی فرمائید و با خصوصیت‌هایش آشنا گردید.

– معماری فنی React Native
معماری React Native به شدت متکی به سیستم مجال اجرای JS میباشد. سیستم مجال اجرای JS به JavaScript bridge نیز دارای اسم و رسم میباشد. در طی جاری ساختن، کد جاوا اسکریپت در کد نیتیو کامپایل میشود. در واقعیت React Native از معماری Flux کمپانی فیسبوک سود میبرد و برای برقراری رابطه با ماژول‌های نیتیو از JavaScript bridge به کار گیری می‌نماید.

– معماری فنی Flutter
Flutter از چارچوب دارت به کار گیری می‌نماید که بیشتر اجزای داخلی را در خویش مکان داده میباشد به همین خیال و خاطر سایز بزرگی دارااست و برای برقراری رابطه با ماژول‌های نیتیو به bridge نیاز ندارد. دارت چارچوب‌های متعددی دارااست، برای مثال Material Design و Cupertino. این چارچوب‌ها کل فناوری‌های ما یحتاج برای بسط اپ‌های گوشی را آماده می‌نمایند. چارچوب دارت از موتور Skia C++ به کار گیری می‌نماید و دارنده کل پروتکل‌ها، ترکیبات و شبکه‌ها میباشد. پس Flutter در موتور خویش هر آنچه که برای پیشرفت نرم‌افزار مورد نیاز میباشد را دارااست.

3. نصب و راه اندازی
– نصب و فعال سازی React Native
چارچوب ری اکت نیتیو با استعمال از Node Package Manager قابل نصب میباشد. برای پیشرفت‌دهندگانی که با جاوا اسکریپت فعالیت کرده‌اند، نصب React Native سهل میباشد. ولی دیگرافراد می بایست شغل کردن با Node Package Manager را خاطر بگیرند.

Node Package Manager می تواند پکیج را به طور محلی یا این که گلوبال نصب نماید و پیشرفت‌دهندگان می بایست دقیقا بدانند که باینری کجا قراردارد. درضمن نرم‌افزار‌نویس‌‌ها برای نصب React Native روی macOS بایستی HomeBrew package manager را نیز داشته باشند.

– نصب و راه اندازی Flutter
با دانلود باینری برای یک پلتفرم خاص از Github، می‌قدرت فلاتر را نصب کرد. به عنوان مثال درباره ی macOS گسترش‌دهندگان بایستی پوشه flutter.zip را دانلود نمایند و تحت عنوان متغیر Path آن را اضافه نمایند.

بازدید : 4
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 12:18

1. نرم افزار تشخیص اصالت متاع متاسفانه این روز ها به هر طرف که نگاه می کنید، تنها کالای فیک (تقلبی) و چینی میبینید! یکبار یک کدام طراحی اپلیکیشن در مشهد از دوستانم برای خرید جهیزیه‌اش، به یکی آشنایانشان که در شغل اسباب خانگی بود متک بودن کرد و از وی خواست تا کل اسباب و اثاث برقی‌های موردنیازش را از مارک BOSCH برای وی تنظیم نماید. فروشنده یقین بخشید که کالاها اصل می‌باشند و تمامی ایجاد کرد آلمان‌اند. البته دیده‌تان روز بد نبیند اسباب و اثاث خانگی عروس خانم به دستش رسید و برای نصب ماشین لباسشویی به یک نصاب نیاز داشت. یک شخص حرفه ای زا در اطراف منزل‌اش برایش فرستادند و زمانی که وی رسید، او‌لین گزاره‌ای که اعلام‌کرد این بود: «بهتون پرت کردن! مال فیکه!»

فکر کنید در‌این گرانی بازار، حدود 30 میلیون تومان برای ماشین لباسشویی هزینه نمائید و فیک هم باشد!

اما که همۀ انسان‌ها اقتدار تشخیص اصالت فرآورده را ندارند، ولی در صورتی اپلیکیشنی بود که با یاری تشخیص چگونگی مال، نوع بسته‌بندی، رنگ، برچسب و غیره می‌توانست مارک مهم را تشخیص دهد، احتمالا خیلی‌ها مثل همین دوستم در گیر خسارت نمی‌شدند.

2- ایجاد کرد نرم افزار بی‌صدا شدن خود کار گوشی
آن روزی که اواسط یک جلسۀ اساسی سرگرم تحویل دادن بودم را هیچ‌وقت از حافظه نمی‌برم؛ ناگهان تلفن همراه‌ام با صدای بلند ترانه زنگ دخترک انگلیسی‌خوان موبایل هوآوی چهرۀ حضار را درهم کرد. از شرمندگی آب شدم.

اکنون درصورتی که دانشجویی باشید که اواسط کلاس درس یک معلم بسیار حساس موبایل‌اش زنگ بخورد، حذف درس‌تان حتمی میباشد! با ایجاد کرد نرم افزار بی‌صدا کردن اتوماتیک موبایل، اشخاص متعددی می توانند جای ‌های گزینه نظرشان را معین نمایند و زمانی که به آن‌جا رسیدند، تلفن همراه همپا‌شان به صورت اتوماتیک بی‌صدا می گردد.

3- طرح ریزی گوشه و کنار مجازی پژوهش و جاری ساختن فعالیت گروهی
ولی که اسمش تنبلی وجود ندارد، برخی عادت دارا هستند با اشخاص دیگری درس بخوانند و در مشاجره و مذاکره کمپانی نمایند.

جاری ساختن پروژه‌های گروهی، رسیدگی برای آزمون، رفع گونه های، گفت و گو و تبادل لحاظ و … از ضروریات معاش دانشجویی و علم‌آموزی می‌باشند. با پیاده سازی اپلیکیشنی که اینگونه فضایی را برای آن ها به وجود آورد، مطمئناً امداد متعددی به دانشجوها و علم‌آموزان می کنید. خلال این، میتوانید در‌این نرم افزار ابزاری مانند منابع مطالعاتی بدون پول، وسایل آزمایشگاه مجازی و … را نیز آماده فرمائید.

4- تشکیل داد اپ پولساز پیاده سازی چینش داخلی
پیاده سازی این نرم افزار به مخاطب یاری می‌نماید تا از دور و بر اتاق آیتم نظرش عکس بگیرد، آن گاه با به کار گیری از سبک‌های مجازی و سه آینده مبلمان، صندلی و میزها شایسته ترین آیتم‌ برای اتاق را گزینش نماید و بعد از آن مبادرت به خرید نماید. این نرم افزار حتی قادر است با وب سایت‌های خرید مبلمان و … همیاری نماید تا مخاطب به طور آنلاین وسایل گزینه نیازش را پیشنهاد دهد.

5- ایده ایجاد کرد نرم افزار پولساز جستن هم‌تیمی
هر مورد از آدم‌ها سرگرمی و علایق خاص خویش را دارا هستند. خلال این، دوست دارا‌هستند با عده ای که با هم تشابه متعددی دارا‌هستند، رابطه برقرار نمایند. با پیش بینی این موردها، شما می توانید اپلیکیشنی پیاده سازی نمایید که یوزرها عشق‌مندی‌های خویش را معین نمایند، آن گاه اشخاص با سلایق شبیه یک دیگر را پیدا نمایند و اپ‌های تفریحی یا این که کاری آیتم عشق و علاقه‌شان مثل عمل‌های ورزشی را به طور گروهی جاری ساختن دهند.

6- پیاده سازی نرم افزار رئیس هزینه های
بخش اعظمی از اشخاص تاریخ پرداخت آنالیز‌ها و شکل‌اکانت‌ها را فراموش می‌نمایند. یا این که به دوستان‌شان پول قرض می دهند البته به جهت مشغله‌های زیاد، فراموش می‌نمایند آن‌ را پس بگیرند. به همین خیال مدام با بی‌نظمی‌ها و اشتباهات مالی مواجه می باشند.

یوزرها درین نرم افزار می توانند تاریخ پرداخت بدهی‌ها و اخذ پول‌های‌شان را مشخص و معلوم نمایند تا نرم افزار، تاریخ‌ها را به آنان یاد آوری نماید. از این روش با نظم بیشتری به شغل های مالی استیناف می‌نمایند و تضارب‌های فرضی‌ خویش را نیز کاهش می دهند.

درین نرم افزار قسمتی را نیز میتوانید به یادگرفتن تخصیص دهید، از اشخاص دارای تخصص به کار گیری نمایید و روش درست خرج کردن پول را به یوزرها فراگیری دهید.

7- ایده تشکیل داد نرم افزار پولساز رزرو گرافیکی رستوران
این نرم افزار به یوزرها امداد می‌نماید تا از نظر دکوراسیون و پیاده سازی گرافیکی نصیب‌های متفاوت رستوران را نظارت نمایند، میز متبوع خویش را تعیین نمایند و رزرو را برای مجال مشخصی اعمال دهند.

8- پیاده سازی نرم افزار کشف کردن فرآورده از روش عکس
بسیار واقعه میفتد کالایی در گوشه و کنار محیط‌مان می بینیم، دوست داریم آن را به طور آنلاین بخریم البته نمی‌توانیم شبیه آن را پیدا کنیم. پیاده سازی این نرم افزار به استفاده کننده یاری می‌نماید تا با استعمال از سرچ تصویر یک مال بتواند آن را در مغازه‌های آنلاین پیدا نماید.

9- ایده ایجاد کرد نرم افزار اپ‌ریزی مراسم تزویج
تزویج یک کدام از مهمترین مراسم‌های معاش هر شخصی میباشد و تمامی دوست دارا‌هستند شغل های‌شان به شایسته ترین شکل ممکن صورت پذیرد. ولی نرم‌افزار‌ریزی برای این مراسم به هیچ عنوان عمل راحتی وجود ندارد. این نرم افزار میتواند لیستی از کل کارهایی که می بایست برای مراسم وصلت صورت بپذیرد را به یاور شایسته ترین جای اجرای آنها در مشت یوزرها قرار دهد.

10- ایده ایجاد کرد اپ تحویل آنلاین سوخت
با به کارگیری از این نرم افزار یوزرها می توانند سوای رفتن به پمپ بنزین، سوخت گزینه نیازشان را به دست آورند. کافی میباشد در‌این نرم افزار جای ‌ خودرو را مشخص و معلوم نمایند، آن گاه کامیون سوخت نزد آن ها می‌رود و سوخت موردنیاز اشخاص را امان می‌نماید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 11:47

تا اینجا شما با دیتابیس در اندروید آشنا شدید. در صدر SQLite را توضیح دادیم و درین نوشته ی علمی قصد داریم بیش‌خیس به آن بپردازیم. SQLiteOpenHelper Android دارنده خصوصیت‌هایی میباشد تا بتواند طرح‌های تغییر‌و تحول مقر داده را در دست گرفتن نماید، که بیش‌خیس به به کارگیری از کلاس SQLiteOpenHelper بستگی طراحی اپلیکیشن در مشهد دارااست. SQLiteOpenHelper برای خلاص شدن از دو نقص‌ بسیار رایج پیاده سازی گردیده‌است. 1- وقتی که نرم‌افزار برای نخسین بار جاری ساختن می گردد، در‌این مرحله، ما هنوز مقر داده نداریم. به این ترتیب ما بدون چاره خوا‌هیم بود جداول، ایندکس‌ها، داده‌های نخستین و... را تولید کنیم. 2- وقتی که اپ به یک طرح جدیدتر ارتقاء می یابد، مقر داده‌ی ما همچنان از ورژن‌ی کهن اپلیکیشن در طرح کهن استعمال می‌نماید.
همینطور مورد‌ای برای تغییر‌و تحول نرم افزار‌ی خزانه اطلاعاتی خواهید داشت تا با نیاز سایر نرم افزار‌ها منطبق داشته باشد.
SQLiteOpenHelper با به کارگیری از این منطق، مقر داده را مبنی بر خصوصیات ما ساخت و بروز می‌نماید. برای این فعالیت ما می بایست یک subclass سفارشی با به کار گیری از SQLiteOpenHelper به سه طرز ذیل را جاری ساختن کنیم.
1. Constructor: مشتمل بر Context (برای مثال، یک Activity)، اسم خزانه اطلاعاتی، یک cursor factory ازروی اراده و یکی درست که نمایانگر ورژن‌ی مقر داده‌ای میباشد که شما به کار گیری می کنید.
public DatabaseHelper(Context context) {
super(context, DB_NAME, null, DB_VERSION);
}
2. (onCreate (SQLiteDatabase db: زمانی مقر داده وجود نداشته باشد و اپلیکیشن به یک دیتابیس نیاز داشته باشد، (onCreate (SQLiteDatabase db فراخوانی میگردد.

با استعمال از مقر داده‌ی تازه ساخت و ساز گردیده، یک شی SQLiteDatabase را فراخوانی می کنیم که می‌اقتدار آن را با جداول و داده‌های نخستین عده کرد.
3. (onUpgrade (SQLiteDatabase db، int oldVersion، int newVersion: در صورتیکه ورژن‌ی اسکیما (schema) موردنیاز شما با ورژن‌ی اسکیما مقر داده همخوانی نداشته باشد، این تابع فراخوانی می شود. یک شیء SQLiteDatabase و شماره‌های ورژن‌ی کهن و تازه را به ما برمی‌گرداند. از این رو می توانیم شایسته ترین شیوه برای تبدیل دیتابیس از طرح دیرین به ورژن‌ی نو را بفهمیم.

یک کلاس DBManager را برای ایفا همه‌ی عملیات مقر داده CRUD (ساخت و ساز، قرائت، به روزرسانی و حذف) تعریف‌و‌تمجید می کنیم.

گشوده و بسته کردن اتصال مقر داده SQLite در اندروید
پیش از اجرا هر سیرتکامل عملیات دیتابیس مانند افزودن، بروزرسانی، حذف پرونده در یک جدول، آغاز با فراخوانی مشی ()getWritableDatabase به عبارتی‌طور که در تحت آمده میباشد، اتصال خزانه اطلاعاتی را گشوده فرمایید.
public DBManager open() throws SQLException {
dbHelper = new DatabaseHelper(context);
database = dbHelper.getWritableDatabase();
return this;
}
dbHelper مثال‌ای از SQLiteOpenHelper ،Subclass میباشد.

برای بستن اتصال مقر داده، سیاق ذیل فراخوانی میگردد.

public void close() {
dbHelper.close();
}
درج رکورد تازه در جدول مقر داده SQLite در اندروید
قطعه کد تحت روش‌ی درج یک رکورد تازه در مقر داده‌ی اندرویدی SQLite را نشانه می دهد.

public void insert(String name, String desc) {
ContentValues contentValue = new ContentValues();
contentValue.put(DatabaseHelper.SUBJECT, name);
contentValue.put(DatabaseHelper.DESC, desc);
database.insert(DatabaseHelper.TABLE_NAME, null, contentValue);
}
بروزرسانی رکورد در جدول مقر داده SQLite در اندروید
قطعه‌ کد پایین شیوه‌ی بروزرسانی یک رکورد واحد را نشانه میدهد.

public int update(long _id, String name, String desc) {
ContentValues contentValues = new ContentValues();
contentValues.put(DatabaseHelper.SUBJECT, name);
contentValues.put(DatabaseHelper.DESC, desc);
int i = database.update(DatabaseHelper.TABLE_NAME, contentValues, DatabaseHelper._ID + " = " + _id, null);
return i;
}
SQLite در اندروید - حذف یک رکورد
تنها می بایست شناسه رکورد را حذف کنیم تا حذف گردد. به عبارتی‌طور که در تحت نماد داده شد‌ه‌است.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 12:36

شایسته ترین طرز یادگیری کاتلین به مدل یادگیری، تجربیات گذشته اپ‌نویسی و اهدافتان بستگی داراست. با این اکنون، در اینجا یک سری طرز کلی برای یادگیری مفید کاتلین ارائه میکنم: ۱. با اصول نخستین آغاز نمایید: پیش از استارت یادگیری کاتلین، مفاهیم محور نرم افزار‌نویسی مانند متغیرها، اشکال داده، توابع، شرط‌ها و رینگ‌ها را حافظه بگیرید. طراحی اپلیکیشن در مشهد این مفاهیم در هر گویش اپ‌نویسی، برای مثال کاتلین، مشترک می باشند. ۲. از منابع آموزشی مطلوب به کار گیری فرمائید: منابع آموزشی زیادی برای یادگیری کاتلین به گویش فارسی در دسترس شماست. می توانید از عصر‌های آنلاین، کتاب‌ها، مستندات قانونی و فیلم‌های آموزشی به کارگیری فرمایید.

۳. به طور عملی تمرین فرمایید:

شایسته ترین روش برای یادگیری هر زبانی، تمرین و کدنویسی به صورت آراسته میباشد. تلاش فرمائید هر روز هنگامی را به کدنویسی و اعمال پروژه‌های کاتلین تخصیص دهید.

۴. در پروژه‌های حقیقی وواقعی کمپانی فرمایید:

بعداز اینکه اصول اول کاتلین را خاطر گرفتید، کوشش فرمایید در پروژه‌های حقیقی و واقعی کمپانی فرمایید. این شغل به شما یاری می‌نماید تا مهارت‌های خویش را در دنیای حقیقی به فعالیت ببرید و از بحران‌های نرم افزار‌نویسی در دنیای حقیقی و واقعی خاطر بگیرید.

۵. از سایرافراد امداد بگیرید:

در‌صورتی‌که در جایی از یادگیری کاتلین با مشکلی روبرو شدید، از دیگر افراد یاری بگیرید. می توانید در انجمن‌های آنلاین کاتلین پرسش بپرسید یا این که از دوستان و همکارانتان که در این باره تجربیات دارا هستند، یاری بخواهید.

√ کاربرد گویش کاتلین در توسعه و گسترش اینترنت هم قابلیت و امکان پذیر میباشد؟
آری، می‌توانید از کاتلین برای پیشرفت اینترنت هم استعمال نمائید. این لهجه را می قدرت برای سیستم های بک اند به مکان جاوا استفاده نمود. در واقع، میتوانید به مکان جاوا اسکریپت، از Kotlin برای پیشرفت front-end نیز به کار گیری نمائید. به صورت خلاصه، کاربرد لهجه کاتلین یک چاره بدون نقص برای استعمال در سرور، مرورگر اینترنت و در گوشی میباشد.

√ برتری گویش نرم افزار نویسی کاتلین چیست؟
با مقایسه کاتلین و جاوا، می قدرت اعلام‌کرد که کاتلین به جهت مستندات کاتلین بسیار خوب از جاوا میباشد. کد کاتلین به صورت بسیار بی آلایش‌تری پیاده‌سازی میشود. حتی هنگامی هر دو را از حیث امنیت، سازش، استنتاج نوع، نحو، کلاس‌های داده، کد boilerplate و اپلیکیشن‌نویسی کاربردی مقایسه می کنیم، مزایا کاتلین بسیار عالی از جاوا میباشد. با این هم اکنون، بعضا خصوصیت‌ها وجود دارااست که در هر دو شبیه میباشند.

همینطور بخوانید » متغیرها در کاتلین | رینگ ها در کاتلین

√ چه پلتفرم هایی از کاتلین هواخواهی می نمایند؟
برای تشکیل داد نرم افزار با کاتلین پلتفرم های مختلفی قابل انجام و طراحی می‌باشند. پلتفرم هایی که از کاتلین نگهبانی می نمایند عبارتند از:

Windows (x86_64 only at the moment)
Linux (x86_64, arm32, MIPS, MIPS little endian)
MacOS (x86_64)
IOS (arm64 only)
Android (arm32 and arm64)
WebAssembly (wasm32 only)

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 12:19

نوعی سیستم دلیل میباشد که برای دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همپا هوشمند، تبلت و دستیار دیجیتال فردی ارائه گردیده‌است و در طراحی اپلیکیشن در مشهد اختیار گرفتن این دستگاه ها را بر ذمه داراست، این نوع سیستم ادله مشابه سیستم ادله مایکروسافت ویندوز و لینوکس است و وظیفه اش در اختیار گرفتن رایانه فردی و لپ تاپ است. شناخت با اشکال سیستم برهان تلفن همراه : سیستم دلیل Android این سیستم دلیل گوشی بوسیله کمپانی گوگل تاسیس شده است و برای تلفن همراه و تبلت کاربرد دارااست و فعلا یک کدام از پرطرف دارترین سیستم عوامل است و برپایه سیستم استدلال لینوکس پیاده سازی گردیده است.

خصوصیت های اندروید به طور ذیل میباشد: اندروید برپایه هسته لینوکس ارائه گردیده‌است. بخش اعظمی از نرم افزار هایش با گویش جاوا و پایتون مندرج میباشد. فولدر های گرافیکی اندروید مانند لینوکس به وسیله openGL پردازش می گردند. مرورگر اندروید طبق کادر ورک اوپن سورس WebKit پیاده سازی و پیشرفته میباشد. سیستم ادله اندروید از5 HTML نگهبانی می نماید و همینطور گسترش اپ های کاربردی درآن قابلیت پذیر میباشد.

معایب سیستم ادله اندروید: امنیت اندروید نسبت به IOS تحت خیس میباشد. به جهت عدم یکپارچگی اجرای بعضا از اپلیکیشن های پیشرفته درین سیستم برهان با اختلال مواجه میگردد. در صورتی می‌خواهید وارد دنیای اپلیکیشن نویسی اندروید گردید می‌توانید از فراگیری اپلیکیشن نویسی اندروید استارت فرمائید و به یک نرم افزار نویس ماهر در دنیای اندروید گردید.
سیستم استدلال IOS
این سیستم گوشی در سال 2007 به یاور آیفون ارائه گردیده و سیستم برهان انحصاری تولیدها اپل است، ساختار نخستین اش از چهار لایه Services و Coreos media layer و Core و Coco Touch aتشکیل گردیده‌است و برمبنای رابط در دست گرفتن یک‌سری لمسی پیاده سازی گردیده‌است.

خصوصیت های سیستم ادله IOS:
IOS ازمرورگر سافاری برای جستو جو در اینترنت استعمال می نماید.
سیستم دلیل IOS از نرم افزار filesبرای رئیس پوشه ها، دفترچه تلفن و پخش فرمت های صوتی و تصویری و همینطور اجرای نرم افزار ها استعمال می نماید.
IOS منحصر محصول ها اپل است و اپ های آن برای اپل و ARM نوشته میگردد.

معایب سیستم استدلال IOS:
بالا بودن ارزش محصولاتی که‌این با این سیستم ادله شغل می نماید.
عدم جانبداری از یاد جانبی
هواخواهی نکردن از flash در مرورگر ها
برای جابجایی پوشه واسط کامپیوتر و موبایل به اپلیکیشن iTunes مستلزم میباشد.
بیشتر پژوهش نمایید: اندروید یا این که ios کدام موفق میدان می باشند؟ درصورتی که میخواهی بدانی در رقابت مالامال معضل این دو سیستم برهان حاذق، کدام غالب میدان می‌باشند، این نوشته‌ی علمی را از دست نده.

بازدید : 0
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 11:43

یادگیری: برای نرم افزار‌نویسانی که تا قبل از اینً با جاوا عمل کرده‌اند، یادگیری کاتلین چندان طراحی اپلیکیشن در مشهد سخت وجود ندارد؛ ولی برای نرم افزار‌نویسانی که با گویش‌های دیگر عمل کرده‌اند، ممکن میباشد یادگیری Kotlin یه خرده دشوار باشد. کتابخانه: علیرغم هواخواهی شدید Google از کاتلین، بعضا از کتابخانه‌های مو جود برای بسط اندروید هنوز به طور بدون نقص برای Kotlin حمایت نمیشوند. این خصوصیت ممکن میباشد برای نرم افزار‌نویسان خلل ساخت‌و‌ساز کرده و مجال بیشتری برای گسترش نرم‌افزار بگیرد.
عدم وضوح بیشتر در پیاده‌سازی: هرچند Kotlin به نسبت Java سهل وآسان‌خیس میباشد، ولی عدم وضوح بیشتری در پیاده‌سازی دارااست. این قضیه به‌خصوص برای گسترش‌دهندگانی که با Java عمل کرده‌اند و به Kotlin عادت ندارند، ممکن میباشد نقص‌ باشد.
مستندات کمتر: هرچند Kotlin در هم اکنون رویش و شناخته شدن میباشد و مستندات کافی برای فراگیری و استعمال از آن در چنگ یوزرها قرار داده گردیده، البته به هرحال در مقایسه با جاوا، تعداد مستندات کمتری برای کاتلین مو جود میباشد.
خطاها امان: با این که اکثر کتابخانه‌ها و APIهای Java با Kotlin سازش خیر و خوبی دارا‌هستند، البته در برخی مورد ها، وجود برخی مشکلاتی در تامین از Kotlin اجتناب ناپذیر میباشد.


لهجه نرم افزار نویسی C++
لهجه نرم افزار‌نویسی C++ یکی کهن‌ترین و پرکاربردترین گویش‌های اپ‌نویسی میباشد که معمولاً برای پیشرفت قابل انعطاف‌افزارهایی با سعی بالا، توصیه می گردد. درواقع با به کار گیری از C++ می توانید به طور به طور کاملً جداگانه از سیستم‌استدلال اندروید نرم‌افزار بنویسید و در سود شایسته ترین کوشش را بدست آورید. برای پیشرفت نرم افزار اندروید با به کارگیری از C++، می‌قدرت از NDK (Native Development Kit) بهره مند شد. NDK، یک ابزار کمکی برای پیشرفت‌دهندگان میباشد که اذن می دهد کد C و C++ برای پلتفرم اندروید کامپایل و ایفا خواهد شد. با به کارگیری از NDK، گسترش‌دهندگان اپلیکیشن‌های با همت بالا و با صرفه‌سازی گردیده برای سیستم‌ادله اندروید می‌نویسند.

مزایای لهجه نرم افزار نویسی C++
سعی بالا: C++ یک گویش بسیار سریع و کارآمد بوده که به صورت خاص جای جای نیاز به کوشش بالا باشد، جزو حق تقدم‌های روی میز قرار می گیرد. این لهجه برای توسعه و گسترش نرم‌افزار‌های اندروید میتواند سبب ارتقا سرعت و تلاش اپ خواهد شد.
کارآمد: C++ یکی‌از گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی با همت کبیر میباشد. به جهت دفاع از آن در صنعت، مهارت درین گویش می تواند تحت عنوان نقطه قوت برای یک توسعه و گسترش‌دهنده اپلیکیشن‌نویسی به اکانت آید.
سازش با سیستم دلیل: C++ با گونه های سیستم‌های دلیل سازگار میباشد و به‌راحتی میتواند در سیستم‌برهان اندروید مصرف شود. همینطور، از آنجایی که C++ به طور native میباشد، به راحتی به کد اساسی سیستم‌دلیل دسترسی داراست و از تجهیزات سیستم‌برهان افتتاح می‌نماید.
کتابخانه‌های عظیم: C++ دارنده تعداد اکثری از کتابخانه‌های متن‌گشوده و تجاری میباشد که می‌قدرت از آنها در بسط نرم افزار‌های اندروید استفاده نمود.

بازدید : 0
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 11:27


به کارگیری از نرم افزار های موبایل در سال های اخیر به صورت چشمگیری ارتقاء یافته میباشد و در فیض، مسائل امنیتی مرتبط با طراحی اپلیکیشن در مشهد این نرم افزار ها نیز بیشتر گردیده است. بخش اعظمی از یوزرها از نرم افزار های متفاوت برای اعمال شغل های روزانه، رابطه با دوستان و خانواده، خرید آنلاین و رئیس مالی استعمال می‌نمایند. با این اکنون، هر یک سری که نرم افزار های گوشی معاش را سهل خیس می نمایند، البته به جهت ضعف های امنیتی، ممکن میباشد یوزرها را به خطر بیاندازند.

محتوا مخفی
درز کردن داده ها و اطلاعات از روش اپلیکشن ها
امن ترین نرم افزار ها
درز کردن داده ها و اطلاعات از روش اپلیکشن ها
نرم افزار‌های گوشی ممکن میباشد برهان درز داده ها فردی و بیزینسی باشند. این نرم افزار‌ها بعضی مجوزهای عظیم را از یوزرها اخذ می‌نمایند ولی مدام امنیت را رسیدگی نمیکنند. به عنوان مثال، برخی از نرم افزار‌های بدون‌پول در دکان‌های نرم افزار‌ها وجود دارا‌هستند که داده‌های فردی و بیزینسی را به یک سرور از شیوه بدور ارسال می‌نمایند. این داده‌ها ممکن میباشد بوسیله تبلیغ کنندگان یا این که حتی مجرمان سایبری کسب شوند. همینطور، کمپانی‌هایی نیز ممکن میباشد از روش نرم افزار‌های موبایل داده‌هایی را عده‌آوری نمایند. برای خودداری از این اشتباهات، به نرم‌افزار‌هایی که برای سعی درست حقیقتاً ما یحتاج دارا هستند، جواز بدهید و از نرم افزار‌هایی که بیش تر از حد مایحتاج درخواست تایید صلاحیت دارا‌هستند، خودداری کنید.

کانال‌های WIFI مجانی نیز می توانند به یک اختلال امنیتی تبدیل شوند. این کانال‌ها معمولاً سوای امنیت می‌باشند و می توانند به آسانی داده‌های شما‌را قربانی قرار دهند. برای اعتقادوباور از امنیت خویش، از وب به واحد سنجش کمتری استعمال فرمائید و هیچوقت از آن برای دسترسی به سرویس ها سری یا این که فردی مانند داده ها بانکی یا این که کارت اعتباری به کارگیری نکنید.

ضمن این، حتی کانال‌های WIFI مجانی نیز ممکن میباشد بوسیله مهاجمان جعل شوند. این تله‌ها در جای ‌هایی مانند کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و فرودگاه‌ها فعال‌سازی میشوند و مهاجمان از روش آن‌ها داده‌های شما‌را قربانی قرار می دهند. برای دوری از این ایراد، مدام از WIFI بدون پول با احتیاط استعمال نمایید و هیچوقت داده ها فردی خویش را در‌این کانال‌ها وارد نکنید.

یک ارعاب دیگر که بر روی داده‌های شما تاثیر میگذارد، بدافزارهای جاسوسی می باشند. این بدافزارها به صورت خفی و فارغ از سمع و نظر شما در دستگاه شما نصب میشوند و داده ها شمارا به مهاجمان ارسال می‌نمایند. شایسته ترین شیوه برای پرهیز از این اختلال، نصب یک اپ ضد ویروس و بروزرسانی آن به طور منظم میباشد. همینطور، هیچ زمان نرم‌افزار‌های ناشناخته را روی دستگاه خویش نصب نکنید و از منابع قابل متکی بودن برای نصب اپلیکیشن به کارگیری نمائید.

امن ترین نرم افزار ها
سیگنال
نرم افزار سیگنال یکی‌از امن ترین پیام رسان ها و یک راه‌حل خوب برای پیوندها و پیام رسانی میباشد. این نرم افزار قابلیت پیام رسانی و تماس صوتی ایمن را در دست شما قرار می‌دهد. با به کارگیری از این نرم افزار میتوانید با مخاطبین تلفن خویش پیام های متنی، تماس های صوتی و غیره را رد و بدل نمایید.

تلگرام
نرم افزار تلگرام هم یکی‌از دیگر از پیام رسان های بدون پول و ایمن میباشد که هم برای اندروید و هم برای iOS عملکرد دارااست. محبوبیت این نرم افزار در اکثری از کشورها به حدی میباشد که می اقتدار اذعان کرد اکثر زمان ها عده ای که موبایل هوشمند دارا هستند، دست‌کم یک اکانت تلگرامی هم گشوده کرده اند.

واتساپ
یکی امن ترین پیام رسان هایی که در صنعت نرم افزار های گوشی وجود دارااست نرم افزار واتس نرم‌افزار میباشد. این نرم‌افزار هم از رمزگذاری توسعه یافته امان می نماید و با مراقبت حریم فردی کاربرانش، امن ترین و کاربرپسندترین فضای ممکن را برای آن ها مهیا نموده است.

برای ضمانت امنیت نرم افزار های موبایل، گسترش دهندگان می بایست به موردها پایین دقت نمایند:

به کار گیری از پروتکل های ایمنی: گسترش دهندگان می بایست از پروتکل های امنیتی مانند SSL یا این که TLS برای رمزگذاری داده های یوزرها به کار گیری نمایند و همینطور از الگوریتم های کد گذاری قدرتمند برای دفاع از داده ها فردی به کارگیری نمایند.
آپ تو دیت منظم: بسط دهندگان بایستی نرم افزار های خویش را به صورت منظم بروزرسانی نمایند تا ضعف های امنیتی تازه را برطرف نمایند و از تجهیزات نو استعمال نمایند.
مراقبت از داده های یوزرها: داده ها فردی و مالی یوزرها بسیار حساس میباشند و بایستی به صورت مطلوب مراقبت شوند. پیشرفت دهندگان بایستی از طریق های امنیتی مانند کد گذاری و مراقبت از اطلاعات در قبال حمله ها بدافزار و خبرچین افزار به کار گیری نمایند.
هواخواهی از کد منبع: کد منبع نرم افزار ها بسیار حساس میباشد و در شکل دسترسی به آن بوسیله هکرها، میتوانند از آن تحت عنوان یک نقطه ضعف استعمال نمایند. براین اساس، بسط دهندگان می بایست کد منبع نرم افزار های خویش را نگهداری کرده و از دسترسی های غیرمجاز خودداری نمایند.
مراقبت حریم محرمانه: گسترش دهندگان بایستی مثلا مواقعی مانند رعایت قانون ها حریم سری، درخواست تایید صلاحیت از یوزرها و مراقبت داده ها فردی یوزرها به توجه تقلید نمایند تا حریم سری یوزرها را مراقبت نمایند.

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 73
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 15
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 379
  • بازدید سال : 1996
  • بازدید کلی : 20180
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی